Pici

Pici är en vovve som ni säkert redan har lagt märke till.

Hon är av rasen Puli vilket är en hungersk ras. När hon blir äldre så kommer hon att få dreads TUFFT.
Hennes namn uttalas som Pizza fast med i på slutet alltså Pizzi typ. Den här bloggen har jag tillägnat henne och är skriven ur hennes perspektiv. Mest för att min uppfödare ska kunna se hur hon har det:)




Jag är en liten valp på lite mer än 1 år. Jag är född den 14 januari 2008 i Kviksund hos min uppfödare Anki. Jag var en av dem som vart kvar till sist och det var så fam Farkas hittade mig. Nu lever jag i en liten by tillsammans med min familj på 5 personer. Vi bor i ett hus 8 km från stan så jag har många åkrar att springa på.

Här om dagen var jag ut på en av dem jobbigaste promenixerna någonsin. Matte Bigi och hennes bästa kompis tog med mig ut på en snöig åker. Där var jag tvungen att hoppa hela tiden för att inte sjunka ner i snön. Jag kan tänka mig att jag inte var den enda som tyckte det var roligt men jobbigt på samma gång. Jag var väldigt trött när vi sedan kom hem.

Jag var hos veterinären för några veckor sedan och mina höfter för perfa! Ett stort A var vad jag fick på dem så nu behöver inte min matte oroa sig längre. Eftersom jag är en busunge som älskar att hoppa upp och ner på en massa saker.

Min vaforit plats i huset är uppe i Bigis rum. Jag älskar att tillbringa min tid med henne, vart hon än går så vill jag vara med. Hon brukar ta med mig till mina vänner Mimmi och Molly två pudlar, Karo en killkompis till mig , Nico våran glubska granne och Norton min första vän.

Nu ligger jag och vilar/sover I Bigis säng oh vad det är skönt med lite värme och en stor mjuk säng!

Ps, jag är väldigt sällskapsjuk av mig och älskar att kela med allt och alla... Det bästa jag vet är att bli kliad på bröste!

Ne nu ska nog vi ta och sova så att vi kommer upp imorgon. Min Matte Emi fyller nämligen 39 år. Grattis till henne,,


God natt Zzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0