Bad och bråk

I onsdags så va jag och bigi ut och gick i den sköna solen! vi sprang på åkrarna och i skogen. Norton och sofia var med! *Norton var på hugget idag, men hade inte riktigt lust att leka med mig.

Jag hade lortat ner mig så mycket att Bigi ville bada mig när vi kom hem.....Usch säger jag.
Hon satte sig i badkaret med mig. Det gick bra till en början men sedan fick jag panik. Jag ville ju bara sitta i hennes knä med jag råkade riva henne jätte hårt bara för att jag var så ivrig. Förlåt matte tänkte jag, men hon blev inte sur som tur var. När jag var klar så torkade hon mig med handuk innan hon släpte ut mig ur badrummet. Då fick jag fart i benen. Jag sprang från matta till matta för att torka mig.

Bigi tog fram hårfönen och ropade på mig men jag vägrade lyssna på henne. Jag tror jag var lite sur på henne då också. När hon fick tag i mig så nöp jag till bara för att hon störde mig i mitt torkande. Då vart hon arg på mig! och jag vart mer sur! tillslut så vart hon så förbannad på mig för att jag nöp emot henne så hon stängde in mig i köket för att jag skulle skämmas. Efter några minuter öppnade hon dörren åt mig..Men jag skämdes så mycket att jag inte gick ut. Tillslut tog jag mod till mig och gick ut. Då satt hon ute i hallen och väntade på mig med hårfönen och en handuk. Jag satte mig och försökte visa att jag var ledsen och att det inte var med mening att göra henne illa. hon huckade sig ner mot mig och tittade in i mina ögon sen satte hon sig upp igen. Då sprang jag fram till henne och kurade ihon mig i hennes knä och lät henne föna mig!

Det är inte roligt att bråka med bigi för hon blir så ledsen. Hon grät tillochmed för att vi vart så osams. så jag hade riktigt dåligt samvete. Men nu är det bra igen.

Dagarna har gått fort och det är redan helg, vi kanske ska över till Nico idag och busa lite med matvraket..


Hej så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0