Sol och bad i lera

Igår så kom det riktiga vårvädret!

Jag, Bigi, Sofia och Norton tog en riktigt uppfriskande långpromenix i det vackra vädret. Sofia och Bigi tyckte det var skönt att snön började smälta men jag... Ja det första jag gjorde var att springa ner i den djupaste snön och bli dyngblöt. Jag åkte ner i snön så djupt att man bara såg huvudet på mig. Jag måste ha sprungit i nått dike som jag inte såg för snön. Norton och jag sprang i förväg på sträckan. Längre fram så var det översvämning och jag var ju tvungen att gå så nära vattnet som möjligt, men få blev matte bigi orolig och ropade på mig. Jag tror att hon tror att jag skulle få panik om jag ramlade i. Fast jag vet att hon skulle hoppa i efter mig. När vi sprang på den leriga åkern så hade jag lera upp till hakan redan efter halva vägen och matte bigi bara skrattade åt mig. Norton han skulle ju så klart vara värst. Han la sig i den leriga snön och rullade sig, jag stod som ett fån och tittade på. Jag undrar vart matte bigi har sin kamera när hon skulle behöva en.


När vi kom in så var jag duktig denna gång. Jag stannade i hallen hela tiden och väntade på att få bli torkad. Inte ett ljud sa jag. Jag tror nog att både jag och bigi fick oss en läxa från vårat bråk vi hade. Det känns så bra att komma överäns med henne.

Idag har jag fått varit lite ensam hemma för bigi åkte iväg redan igår för att klippa en person och tjäna en extra kosing. I morse så åkte ju Emi till jobbet. Så nån timme var jag ensam fram tills dess att rosis som är Nikos matte kom över och tog mig på en promenix.

Nu är det ju påsklov för bigi så hon kommer kunna vara med mig heeela veckan. Och så som jag har hört så ska det ju vara soligt och lerigt heeeela veckan. Haha bigi kommer få mycket att göra med mig när jag kommer ut i leran igen HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0